„Vyhledávání bez kliknutí… jsou na pozvolném vzestupu po celá léta, a vůbec neočekávám, že by tento vzestup něco zvrátilo nebo že by se růst úplně zastavil, a to v blízké budoucnosti,“ okomentoval studii Rand Fishkin, zakladatel SparkToro, ohledně aktualizovaných nálezů jeho Google studie ohledně dat počtu kliknutí, která byla zveřejněna v úterý. Aktualizovaná data poskytnutá společností Jumpshot zjistila, že v červnu, poprvé za celou dobu, většina Google vyhledávání (50.33 procent) skončila, aniž by vyhledávající klikl na organický či placený výsledek vyhledávání.
Pozvolný a stálý růst trendu.
V pohledu na to, jak moc provozu z Google Vyhledávání vlastně ještě zbývá pro kohokoliv jiného než Google samotný, Fishkinova původní studie, zveřejněná někdy začátkem tohoto léta, zjistila, že čtyřicet devět procent všech vyhledávání v prvním kvartálu roku 2019 skončila bez kliknutí na další obsah, což je nárůst ze zhruba čtyřiceti čtyř procent v prvním kvartálu roku 2016. Poznamenal tak, že většina nulových kliknutí a růstu placeného vyhledávání se děje hlavně u mobilních verzí, kdežto celková četnost vyhledávání je možná nejvyšší.
Aktualizace zahrnuje data z druhého kvartálu 2019, ve které skoro čtyřicet osm procent Google vyhledávání skončilo bez kliknutí. V červnu se toto číslo dostalo přes padesát procent, což znamená, že většina Google vyhledávání skončila na stránce s výsledky vyhledávání, aniž by uživatel kliknul na nějaký výsledek.
Proti-konkurenční chování?
Studie odhaduje, že devadesát čtyři procent všech vyhledávání ve Spojených Státech se objevuje na vlastnictví Google (což zahrnuje Google Images, Youtube, Google Maps). „To z nich jasně činí monopol ve vyhledávání,“ napsal Fishkin, který bude diskutovat o těchto trendech během jeho prezentace na SMX East konferenci třináctého listopadu v New Yorku.