Ve snaze pomoci zjednodušit celé nastavení, Google uvedl, že bude měnit některé věci ve strategiích přihazování na portfolia uživatelů. Strategie přihazování na portfolia mohou být aplikována napříč všemi různými kampaněmi v účtu Google Ads.
 
Průměrný denní rozpočet pro maximalizaci kliknutí.
 
Začne to v červenci, cílené útraty a jejich nastavení nebude již dále možností, když budete nastavovat nové strategie přihazování na porfolia pro maximalizaci kliknutí. Namísto toho, strategie bude používat průměrný denní rozpočet kampaně v portfoliu. „Spousta z vás nám sdělila, že nastavení cíle útraty bylo matoucí a že průměrný denní rozpočet bude daleko nápomocnější a přímočařejší,“ napsal Sagar Shah, produktový manažer Google Ads, ve svém blogovém příspěvku.
 
Strategie maximalizace kliknutí automaticky upravuje přihazování, abyste se mohli pokusit získat co možná nejvíce možných kliknutí v rámci vašeho rozpočtu – nebo cílené útraty, pokud jste nějakou nastavili. Pokud jste nenastavili cílenou útratu, systém se snažil o to, aby spotřeboval veškerý zbývající denní rozpočet jakékoliv kampaně za použití přihazovací strategie.
 
Cílené útraty jsou definovány takto: „počet, který byste chtěli každý den utratit na všech kampaních, které používají strategie přihazování. Na rozdíl od vašeho rozpočtu mohou přesáhnout v některých případech vaše cílené útraty.“ Nyní můžete vidět, proč vlastně nastavování rozpočtu a cílené útraty mohlo působit poněkud zmateně, aniž bychom zmiňovali fakt, že průměrný denní rozpočet není tak úplně přesně těžce zacílené. Takže vaše skutečná denní útrata možná přesáhne váš denní rozpočet, který jste nastavili (skoro až o dvojnásobek částky – nebo dokonce i více, pokud jste optimalizovali pro konverze). Google bude nyní respektovat váš měsíční rozpočet (denní rozpočet x 30,4 dnů).
 
Starobylé cílené útraty a jejich nastavení bude odstraněno automaticky v určitý moment „později tohoto roku,“ a tyto portfolia nyní začnou používat váš průměrný denní rozpočet ke správě útraty.
 
Už žádné eCPC portfolia
 
A co se také stane v červenci, je to, že vylepšené CPC už nebude dále dostupné jako strategie přihazování portfolia. Není tu totiž žádná přidaná hodnota v používání eCPC jako strategie portfolia, oproti například té na úrovni kampaně, a Google také uvedl, že jsou „daleko více užívány v praxi“ a v individuálních kampaních. Pokud tedy máte nějaké vylepšené CPC portfolia, budou převedeny automaticky na úroveň kampaně.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Tyto změny následují oznámení, že cílené umístění stránky vyhledávání a cílené strategie přihazování budou odcházet na vysloužilý důchod – na úrovni kampaní i portfolií – tento měsíc. Vylepšené CPC zůstane jako strategie přihazování na portfolia, avšak na úrovni samotného portfolia budou odteď pouze čtyři strategie – cílené CPA, cílené ROAS, maximalizace kliknutí a cílený podíl dojmů.

Rate this post