V obchodě vždy platilo, platí a bude platit, že ti, kdo něco nabízejí, musí nalézt dost těch, kdo to nabízené chtějí a patřičně za to také zaplatí. Jinak už tomu ani nemůže být, protože bez placení by se žádný z podnikatelů neuživil. Pochopitelně ani nikdo z podnikatelů internetových.
Jenže je tu docela častý problém, který spočívá v tom, že si sice podnikatel pořídí své internetové stránky, ale na těchto pak už jenom marně čeká, až tu někdo o to nabízející se projeví zájem. Celá řada webů má problémy s návštěvností, a zatímco jsou takové potíže někdy ještě snesitelné, někdy už přece jenom přesahují míru únosnosti. A někdy může být i pouhá nedostatečná návštěvnost tím, kvůli čemu internetový podnikatel zbankrotuje.
Ovšem nemusí tomu tak být. A to ani tehdy, když selžou všechny laické pokusy o získání dalších návštěvníků. Když to totiž podnikatel sám nezvládá, mohou mu odborníci pomoci, a sice optimalizací pro internetové vyhledávače.
Podstatou takové optimalizace je totiž zdokonalování webů a jejich přizpůsobování tomu, co od nich očekávají internetové vyhledávače. Protože to je významná okolnost. Čím je totiž nějaký web podle vyhledávačů dokonalejší, tím ho tyto lépe hodnotí a také mu přiřazují lepší umístění mezi tím, co se nabízí internetové veřejnosti, jež zrovna po něčem takovém pátrá. Linkbuildingem, copywritingem, správnou volbou klíčových slov, úpravou webu samotného a celou řadou dalších kroků se dá dobrat toho, že se web začne zdát vyhledávačům stále dokonalejší. A pak se objeví mezi nabídkami docela vpředu, tam, kde je prakticky nepřehlédnutelný. A protože nepřehlédnutelný odkaz nikdo nepřehlédne, je tu značný potenciál, co se růstu návštěvnosti optimalizovaného webu týká.
Optimalizovaný web tedy vesměs nemívá s návštěvností problémy. SEO se postará, aby si ho všiml dostatek lidí. A to ostatní už je potom záležitostí podnikatele, který na takový web musí umístit dost atraktivní nabídku. Která už si své zákazníky získá.