To, že jste mezinárodní přednášející na tak velké konferenci, přináší celou řadu velkých a skvělých výhod: můžete prodiskutovat SEO se spoustou stejně zaměřených a smýšlejících SEO profesionálů. V celé té změti mnoha konverzací, které jsem měl já sám na SMX v Londýně, některá témata a otázky přicházely daleko častěji. Spousta lidí se zajímala hlavně o problémy ohledně odkazování a přála si lépe pochopit, jak vlastně fungují GOogle penalizace. Tady jsou některé otázky, které byly položeny během a po mé prezentaci Google Penalizace na SMX konferenci v Londýně, spolu s mými doporučeními na základě sedmi let práce v Google Vyhledávání a sedmi let práce jako technického SEO konzultanta.
Backlinky, penalizace a nástroje pro opouštění odkazů
Myslíte si, že Google používá nástroj pro opouštění odkazů pro cokoliv kromě zabývání se penalizacemi? Vyplatí se časově investovat píli a snahu do něčeho takového?
Pokud vaše webová stránka budovala internetové odkazy v minulosti nebo získávala spoustu nízko-kvalitních odkazů přirozeně, je to určitě super věc, do které se vyplatí investovat, tenhle nástroj, kvůli jeho primárnímu účelu, což je především odloučení se a opuštění webové stránky od některých rizik backlinků. Zkratky odstranění nebo zadání vlastnosti nofollow backlinkům, což je preferovaná, byť časově náročná, činnost, nemusí být vždy tak úplně vhodná metoda, právě nyní je to ale jediná metoda, jak předejít či vyhnout se rizikům backlinků u internetových vyhledávačů. Google stále pevně drží víko zavřené proti jakýmkoliv alternativním způsobům použití jejich dat, která neustále dostávají. Zatímco tu není žádné oficiální potvrzení, nezabere to příliš představivosti, pokud si představíte, co by všechno mohlo být uděláno, co se týče tréninku algoritmu a strojového učení, s takto ohromným a konzistentním množstvím dat, pokud by se nějaký šikovný inženýr zaměřil na, řekněme, 0,1 procenta vzorců, které se opakují v opouštění odkazů celosvětově. Tohle je samozřejmě pouze jakýsi myšlenkový příklad, experiment, neboť GOogle nikdy nic takového nepodpořil, ani nepotvrdil.
Jaký je optimální PBN poměr?
Předpokládejme to, že se jedná o soukromou síť blogů, bavíme se o optimálním poměrů, pro účely budování odkazů v hodnotě nula. PBN je porušením Příruček pro správce webů od Google a – co je nejdůležitější – je lehce detekovatelné, což je přesně důvod, proč když je používáte, přilákáte na sebe naprosto neúmyslně pozornost Google a v konečném důsledku to také může spustit penalizaci, která může snížit hodnocení vaší webové stránky.
Už jste někdy viděl dopad použití nástroje pro opouštění odkazů?
Ano, není tu žádné pochyby o tom, že soubor pro opouštění odkazů je bezesporu efektivním nástrojem, kterým se můžete zabývat penalizacemi odkazů a redukovat tak úroveň rizika, která vyvstává z backlinků.
Může být webová stránka penalizována tak moc, že nebude možné její kompletní uzdravení?
Naštěstí může být jakákoliv webová stránka plně uzdravena. Občas to sice může dát pořádnou práci a hodně snahy, hlavně, pokud byly použity techniky pro spamování ve velkém měřítku v minulosti. Ovšem neexistuje nic takového, co by se nedalo úplně zhojit, alespoň co se týče webových stránek.
Proč Google vlastně neoznamuje, když na někoho uvalí jeho algoritmy penalizace?
Důvod, proč Google nijak nezvýrazňuje dopad, které mají algoritmy na to, co by bylo vnímáno jako situace, kdy je webová stránka penalizována, je ten, že se nejedná o algoritmické penalizace. Jsou to pouze algoritmy, které jsou častokrát aktualizovány, a to může vyústit ve změny ve viditelnosti vyhledávání. Prosím, přečtěte si článek „algoritmy vs. manuální penalizace“ pro daleko více informací o rozdílu, mezi těmito dvěma pojmy.
Jaký by mohl být důvod pro problémy se zabezpečením vkládání obsahů, i když jsem si jist, že má webová stránka nebyla vůbec hacknuta?
Mluvím z osobní zkušenosti, kterou jsem získal moderací Google Webmaster Help fóra a kterou jsem také získal prací v Google Vyhledávání, neviděl jsem žádné falešné pozitivní upozornění na narušení bezpečnosti. Takže pokud jste konfrontován s varováním o vkládání obsahu, předpokládejte, že je to pravdivé a přesné, dokonce i když nemůžete původně nijak spatřit problém a procházíte webovou stránku za účelem ověření toho, co se asi děje. Pokud jste stále na pochybách, doporučuji, abyste vyhledal asistenci profesionálů, kteří se s takovýmito případy potýkají na každodenní bázi.
Je manuální akce záležitostí v indexu nebo je to mimo index? Nebo jsou tu případy poklesů hodnocení o nějaký počet pozic?
Manuální akce jsou daleko více složitější. Pouze ty naprosto nejhorší webové stránky, které nepřidávají žádnou hodnotu internetu, jsou odstraněny z výsledků vyhledávání. A dokonce i tyto se mohou úspěšně přihlásit o opětovné zvážení. Manuální akce (aka manuální penalizace) mohou být aplikovány na celou webovou stránku nebo pouze její sekci, jako například subdoménu. Nebo může být jejich aplikace ještě detailnější a přesnější. Záleží na tom, jaký typ porušení a jak moc závažné toto porušení bylo, tak proto se může dopad lišit od ztráty prostoru na stránce s výsledky vyhledávání až po dramatickou ztrátu hodnocení. Pro daleko specifičtější informace doporučuji, abyste si prosím přečetli tuto „Srozumitelnou příručku o penalizacích“.
Jak vlastně taková penalizace vypadá? Jak je implementována? Například: je to nějaký černý seznam nebo je to pravidlo, že se nesmí tato stránka ukazovat v TOP deseti výsledcích?
Specifický proces v rámci Google, který vede k manuální akci proti spamu, je přísně střežené tajemství. Co je pravda, tak to, že manuální proces obsahuje hned několik různých pojistek proti zneužití.
Můžete dostat manuální penalizaci, aniž byste na to byli upozorněni v Google Search Console?
Pokud nemáte nějaké upozornění na penalizaci, a.k.a. akce proti manuálními spamu, na účtu ve vašem Google Search COnsole, tak poté se nemusíte vůbec bát o to, jak se vlastně z takové penalizace uzdravit.